Na Wawelu i u Herkulesa

Uczniowie z klasy 6, 7 i 8 wybrali się na początku czerwca na wycieczkę.
Program był bardzo bogaty:
Dzień 1:
Naszą podróż rozpoczęliśmy od „trudnego” tematu. Odwiedziliśmy Oświęcim i Brzezinkę. Charakter tego miejsca wywołał w nas poruszenie. Nawet nie wyciągnęliśmy naszych aparatów fotograficznych. Tylko jedno zdjęcie świadczy o naszym pobycie w tamtym miejscu. Dziękuję za to!
Następnie udaliśmy się do Wieliczki, gdzie zwiedziliśmy kopalnię soli.
Dzień 2:
Ten dzień poświęciliśmy w całości na spacer po Krakowie. Pod czujnym okiem przewodnika zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, katedrę, Groby Królewskie, dzwon Zygmunta. Zobaczyliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, Bramę Floriańską, Barbakan…. Oczywiście, posmakowaliśmy również obwarzanki.
Dzień 3:
Tym razem postawiliśmy na tradycję i naturę. Dodatkowo, za namową naszych nauczycielek odwiedziliśmy pana Karola – młynarza. Nadal pracuje on w młynie wodnym i tartaku napędzanym siłą wody. Na własne oczy zobaczyliśmy, jak wprowadza się to koło w ruch. Odróżniamy mąkę razową od mąki pytlowej. Następnie udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedziliśmy zamek na Pieskowej Skale, zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa, penetrowaliśmy Jaskinię Ciemną czy kapliczkę na wodzie.
Podczas całego pobytu zajadaliśmy się pysznymi obiadami. Dodatkowo – w nagrodę za wzorowe zachowanie – wspólnie udaliśmy się do kina.
Taki wyjazd, to dla nas miło spędzony czas, wiele wrażeń i nauka.